Vendi köögimööbel ehk kui soovid endale tohutut peavalu, siis see firma on sulle!

 Vendi köögimööbel ehk Karlsson Mööbel OÜ on üks kõige suuremaid ämbreid, kuhu üks inimene saab sisse astuda ning seetõttu ma selle postituse ka valmis kirjutan.

Kui me oma kodu soetasime, siis sai üsna kiiresti selgeks asjaolu, et peame peatselt hakkama mõtlema ka sellele, millist kööki me soovime ning kes meile selle valmistab. Sel ajal polnud mul veel tööd ning ma käisin sõbrannaga kaasas mööblipoodides, kust ta lapsele voodit otsis (tulutult kahjuks).

Gigant mööblisse jõudes tuiasin ise ka ringi ning sattusin Vendi köögimööbli salongi. Avatud salongist vaatas mulle vastu TÄPSELT selline köök, millest olime rääkinud, lihtsalt meil oli vaja väiksemat ning tumedamat värvi, kuid muu oli kõik täpipealt meie maitse.

Kodus otsisin kohe üles nende kodulehe ja nende portfoolio on lihtsalt metsikult suur. Ka sealt vaatas mulle vastu selliseid kööke, millest oleme mõelnud. Oli olemas täpselt selline köögisaarega ja ma mõtlesin, et this is it! 

Tegin ka veidi taustauuringut nende ärinimega ning otseselt mingeid probleeme lähiajast ei leinud (oleks pidanud ilmselt rohkem uurima). 

Ja nii me panimegi aja konsultatsiooniks. Ma saatsin kogu materjali, millist värvi, kõik mõõdud, kõik plaanid mis võimalik, et saaksime kiiresti peale hakata. Sel hetkel oli ka lootust sügisel (septembris) sisse kolida, seega ajaga oli juba kitsas käes. 

09.07.2020 sai meie nö projekt valmis ning kinnitasime tellimuse. Köök läks maksma 3940€ ning soovitud poole summast tasusime samuti ära ja jäime ootama. 


Kuu hiljem saadeti nende poolt "meister" köögi jaoks lisamõõte võtma. Kuna K oli ära, siis läksin kohale mina. Aeg oli kokki lepitud kella 10.00ks 06.08.2020. Mina ja mu vanemad jõudsime kohale tiba varem ning jäime ootama. 

Kell tiksust täis 10.00 ja tiksus täis 10.05 ning kedagi polnud.Süda juba valutas sees ja tekkis tunne, et midagi on väga valesti. Püüdsin helistada reaalselt kõigile numbritele, mis on kättesaadavad ning ühelt numbrilt sain kätte ühe üsnagi ärritunud vene keelt kõneleva meesterahva, kellele püüdsin oma vigases vene keelest selgitada, et mulle pidi tulema meister. Sellele järgnes üsna mitu ebatensuurset vene keelset sõna ning kõne lõpetamine. Ütleme nii, et kuna need sõnad kõlasid väga raevukalt ning valjult, siis mu vanemad olid üsna shokis. Mina muidugi juba pisarates. 

10.19 laekus siis meister ning jah tõepoolest olime me kõik üsna vihased juba, kuna püüdsime seda inimest siiski kätte saada ning aru saada kas me ootame edasi või mitte. Nii, jõudis kohale ja ütles, et tema ei pea üldse tööd tegema. Tööd, mille eest on makstud. Lõpuks siis võttis oma asjad ja läksime mõõtsime korteri ära. Selle vahele jäi muidugi FaceTime lapsega ja kui lõpuks said mõõdud võetud, siis andsin talle valamu ja kubu, mis paluti anda kaasa ja meister tegi minekut.

Möödus siis veidi aega kuni tiksus täis 12 nädalat tellimuse esitamisest. Meie ei teanud köögist midagi, kuni lõpuks küsisime, et kas on valmis. Lõpuks vastati meile, et tullakse paigaldama 9.10.2020 ning võeti isegi veidi hinnast maha, kuna neil protsess venis. 

7.10.2020 saabus uus kiri, et nemad ei jõua eelmise tööga valmis, ning alustavad 13.10.2020. Ilmselgelt oli selleks hetkeks võetud juba vaba päev K'l ning sebisime traspordi tehnika jaoks jne. Neid see ei huvitanud ning lõpuks andsime alla, las siis tulevad 13.10.2020 ning andsime ka ehitaja kontakti, kes neid objektile laseks. Tööajaks oli määratud siis kuni 10 tööpäeva ning tõime neile ka välja, et tööd saab teha 8.30-17.00.

Ühel hetkel selgus, et nad pole saanud 2 päeva paigaldada kuna neid ei lastud objektile. Helistasime siis kohe ehitaja esindajale, et mis juhtus?? No asi oli lihtne, ükspäev oli meie ehitaja esindaja pidanud varem ära minema ning teine kord oli ta ülevaatusel ning ütles et tuleb 10 minuti pärast. Kuna mõlemal korral pandi kõne kinni, siis tol päeval kui teda polnud, ei jõudnud ta välja pakkuda et laseb kellelgi teisel ukse avada ning teisel korral oli meister lihtsalt minema sõitnud. 

Kuna köök ei olnud isegi üle 10 tööpäeva möödumist paigas, siis küsisime, et mis siis toimub. Olukord oli siis selline, et meie olevat lepinut rikkunud ja nende tööd seganud. Väga huvitav. No kuna kõik oli nii jaburaks muutunud, siis kirjutas K neile kirja, et töö tegemiseks olid võimalused olemas ning kui nad ei paigalda kööki ära, ei paku kuupäevi, siis vajadusel läheme Tarbijakaitsesse. Ausalt öeldes ega midagi targemat ei tundunudki enam teha. 



SIIT LÄHEB NÜÜD ASI HUVITAVAKS ALLES.

Kui K oli meili ära saatnud, siis järgnes sellele kõne äriregistris märgitud numbrilt ning kõne sisuks oli äärmisel ropp vene keelne tekst, milles K'd konkreetselt sõimati. Seda kuulis kõrvalt ka K töökaaslane, kellele pidi toit kurku kinni jääa ehmatusest. Siis sai selgeks asjaolu, et tõenäoliselt viisakalt selles ettevõttes asju ei aeta ning tuli kirjutada uus e-mail. Selgitasime, et sellise tegevuse järel on tõenäoliselt meil mõistlik tõepoolest tarbijakaitsesse ning ka politseisse pöörduda. 

Siis aga helistas üks väga viisakas meesterahvas kes lootis siiski saada kokkuleppele. Pakkusime siis välja, et maksku meile paigaldus kinni ja pool maksumusest, kuna selline asi ei ole ju kuidagi okei. Sellega härrasmees nõustus ning lubas tagasi helistada ning uurida, kas nii saaks. Muidugi ei saanud ning lõpuks pakuti välja see, et tehakse meile lihtsalt paigaldus, kuna see on nende poolt vastutulek. Märgin, et me olime tasunud ka paigalduse eest. Meile pakuti välja aeg kohtumiseks, mis hiljem jälegi tühistati ning rohkem meiega ei kontakteerutud ning e-mailidele vastati oma eelmisi e-maile kopeerides. Väga originaalne.

Lõpuks sai selgeks, et siin enam me oma jõududega hakkama ei saa ning pöördusime Tarbijakaitsesse. 17.12.2020 saadetigi neile siis küsimused, millele oodati vastust 04.01.2020. Enne seda andsime neile teada, et ma olen puhkusel alates 17.12.2020, et tulgu ja tehku ära see asi. Lubati tulla ja teha 20-23.12.2020 ära. 20.12.2020 muidugi kedagi kohale ei tulnud, ei tulnud ka 21.12.2020. Telefoni teel me ka infot ei saanud ning lõpuks saadeti sõnum, et kuna me oleme konfliktne klient, siis me suhtleme ainult meili teel. Helistasime tarbijakaitsesse, et mis me siis teeme nüüd? Soovitus oli lihtne- kirjutasime neile meili, et tulgu ja pangu paika ning siis ei lähe me menetlusega edasi. Olgu mainitud ka see, et kogu mööbel polnud ka meieni toimetatud ning ka meie kubu oli nende käes. 

Ütleme nii, et kogu see protsess on lihtsalt väga kurnavaks muutunud. Korralikult me süüa teha ei saa, seega me sööme kas valmistoitu, mis lihtsalt on nii kallis ja kvaliteet väga ei kannata kriitikat, või tellime endale süüa. Selline rikkuri elu käib, et õudne. Tegelikult on rahakott suht tühi sele pärast juba.

Praeguseks hetkeks on tänu Tarbijakaitseametisse avalduse esitamisele selgunud, et neil oli ka varasemalt ettevõte, mille nimi oligi Vendi Mööbel OÜ, millel oli omajagu tarijavaidlusi, millest üks oli nende kasuks, ülejäänud olid kõik tarbija kasuks ning kahjuks oli väga palju meie kaasusega kattuvaid kaasuseid. Ei, neid menetlusi polnud 4 või 5 vaid 19

Lõpuks tuldi 22.12.2020 meile kööki paigaldama. Viisakusest oli asi muidugi kaugel, sest esimese asjana ei kõlanud paigaldama saabunud isiku suust mitte TERE vaid MILLES ON PROBLEEM (seda muidugi vene keeles). Muidugi marsiti lihtsalt saabastega korterisse sisse ka. Ütlesin siis, et kööki pole nagu.. Milles ta siis arvas, et probleem on :D. Sellele järgnes äärmine viisakus: ÄRA SEGA!.

Läksin siis magamistuppa ja palusin oma emal ning ristiisal ka tulla, et natuke asja selgust saada, kuna mina ei mõista vene keelt. Kohale jõudes kirus härra meister mu ristiisale mind ja K-d nii kuis jaksas ja lubas minna kohtusse ja kuhu kõikjale veel. Selleks hetkeks olin ma lihtsalt niivõrd kurnatud sellest, et ma olin 2,5 päeva lihtsalt kodus istunud ja oodanud ja lõpuks siis saabutakse sellise suhtumisega? Tänan väga.

Jätkus paigaldus ning edaspidi oli kontaktisikuks minu ristiisa, sest minuga ei kõlvanud enam suhelda. Väidetavalt olevat ma helistanud ja firmas kõiki sõimanud, tahaks kohe täpsustust, et millal ja keda ma sõimanud olen, sest ma olen selle firmaga suhelnud ainult tellimise ajal ja siis kui jäädi 20 minutit hiljaks mõõtmisele. Võta siis kinni eksole.

Kui te nüüd arvate, et meil tublisti pandi köök paari päevaga kokku ning jõulud saime veeta juba ilusasti köögisaare taga hõrgutisi mekkides, siis te eksite. Viimane uks meie köögis sai paiga 03.01.2021. Võiks eeldada, et tullakse ja pandakse tõesti hommikust kohe õhtuni, aga pea iga päev jäi see meister umbes 2h hiljaks. Lubati kohale tulla kell 9, saabuti ca 11-12 vahel. Ja siis läks asi paremaks. Meie ju ärkasime iga päev veidi varem, et ise veidi süüa, juua kohvi ja teha end korda. Ja siis saabus mu ristiisalt mitmel hommikul kõne, kus ta ütles, et meister ei tule. Sama päeva hommikul teatas, et tema ei tule. Ütleme nii, et see kemplemine lihtsalt väsitas nii ära. Paigalduste päevad olid ka muidugi supertoredad. 24.12 ÕNNEKS ei paigaldatud, saime pidada jõule. Aga 25 tuldi (mitu tundi lubatust hiljem) ja ka 31.12 me olime kodus pea kella 19.00ni. Ja ma  ütlen ausalt, mind väsitas ehitusmüra lihtsalt KOHUTAVALT, niiet aastavahetuse järel olin ma nii väsinud, et lihtsalt ootasin, et saaks koju puhkama. 

Ma ei vingu, sest köök sai lõpuks tänu sellele siiski paika ning mina sain päriselt hakata kööki kasutama ka ja päriselt süüa teha. Kõige huvitavam oli muidugi see, et konsultatsiooni käigus sai räägitud ka sellest, et soovime panna mikrolaineahju saare sisse, aga mitte seina poolsesse äärde vaid teise. Seega rääkisime läbi ka selle, et meil oleks sinna poole vaja saada pistik. Lubati teha. Kui saar valmis oli, siis pistikut muidugi polnud ning seda meile ka ei tehtud vaid selle pidime me ise tegema.



Nagu öeldud, sai viimane uks paika 03.01.2021. Siis tõesti jah kirjutas K alla ka sellele, et köök on okei, kuid me ei olnud nõus siiski sellega, et meile midagi kogu selle jama eest ei kompenseerita. Kirjutasime siis Karlsson Mööbel OÜ-le (Vendi) meili, et soovime siiski kompensatsiooni ning ka tehnika paigalduse eest raha tagasi, sest lihtsalt ahju kappi tõstmine ei ole mingi paigaldamine. 

Tänaseks tarbijakaitses menetlus jätkub ning Karlsson Mööbel OÜ on esitanud meile pea 4000€ arve, väites, et meie tõttu on nad pidanud meie mööblit hoiustama. Seda arvet me muidugi ei plaani maksta, esiteks kuna me pole sellist teenust palunud ning teiseks, ega pole 4000€ taskust võtta ja suvaliselt jagada ka- ega ei peakski. 

Teeme kindlasti kokkuvõtte ka sellest, mis lõpuks menetluse järel sai. Kes siis n-ö võitis ja kes kaotas. Kuigi, kahjuks pean ma meid kindlasti nii või naa kaotajateks, emotsionaalselt. Me ei usalda REAALSELT enam mitte ühtegi firmat. Koguaeg on kerge paranoia sees ning mingit kindlustunnet kindlasti enam pole.


KUI SUL ON VÕIMALUST, SIIS PALUN JAGA SEDA POSTITUST, ET SEE JÕUAKS VÕIMALIKULT PALJUDENI! SEE INFO VÕIB PÄÄSTA NII MÕNEGI VÄGA TÜÜTUST PROTSESSIST!

Kommentaarid

Populaarsed postitused